VimeoVimeo
RSSRSS
5.00 / 002

KDE 4.8 git-2011-11-07

Banner

Stabilne wydanie KDE 4.8 SC zbliża się nieubłaganymi krokami. Tym razem nowości są bardziej wizualne, polegające na wykorzystaniu w wielu miejscach techniki QtQuick oraz języka QML. Dodatkowo znajdzie się również coś dla tych, którzy cenią sobie bardziej praktyczne zmiany. Zapraszam na krótki, listopadowy wgląd do kolejnej kompilacji rozwojowego KDE 4.

Desktop

Ekran startowy, Device Notifier, przełącznik aplikacji i QtQuick

Znany nam wszystkim ekran startowy (Splash Screen) już niebawem może się bardzo zmienić - a wszystko za sprawą wykorzystania języka QML oraz QtQuick. Mechanizm ten pozwoli na tworzenie bardziej efektywnych i animowanych ekranów, wyświetlanych podczas uruchomienia KDE. (Nagranie znajdziecie przy końcu tego wpisu)

Nowy Splash Screen wykorzystujący QtQuick

Device Notifier również został zmodyfikowany tak, aby korzystał z dobrodziejstw QtQuick / QML

Przełącznik aplikacji (ALT+Tab) również korzysta z QtQuick, umożliwiając wybranie jednego z predefiniowanych tematów.

 

Warto zaznaczyć, że skorzystał na tym również Gwenview - program do przeglądania plików graficznych. Podczas przeglądania obrazów występuje efekt przenikania oraz dodano animacje podczas dodawania obrazów do porównywania.

Dolphin coraz bardziej funkcjonalny

Dolphin 2.0 posiada już większą cześć cech swojego poprzednika. Obawy jakie miałem w poprzednim wpisie na jego temat, mogę już śmiało wyrzucić do kosza. Tym razem możemy już po testować grupowanie plików oraz wszystkie możliwe widoki katalogów. Chociaż na filmie widać pewne przycinki, to mogę zapewnić, że nie wynikają one z samego Dolphina, a słabego sprzętu do płynnego przechwytywania obrazu. Czas chyba coś w zainwestować :)

Dolphin 2.0

Lepsze zarządzanie energią

Całkowicie przebudowano konfigurację zarządzania energią. Praktycznie trudno się do czegoś przyczepić. Sprytnie podzielono karty na trzy przypadki - podczas zasilania sieciowego, bateryjnego oraz w momencie, gdy stan naładowania akumulatora jest bardzo niski. Mnogość konfiguracji cieszy - chociaż przydałby się jakiś tryb uproszczony dla mniej obeznanych użytkowników.

Nowe ustawienia zarządzania energią

Pomyślano również o osobnych ustawieniach dla Activities, gdzie pełny wachlarz ustawień zobaczycie na wspomnianym już filmie.

Zarządzanie energią dla Activities

Na zakończenie drobny film

Podziel się tym wpisem : KDE 4.8 git-2011-11-07

Komentarze (51)

Gravatar

dawidope / 08 lis 2011 / 01:29

Mam parę pytań: czy zmiana głośności KMix wygląda już jak element Plasmy? Czy profile zarządzania energią znikneły? Czy tą animację rozmieszczania się ikon przy ich zmianie wielkości da się wyłączyć? I na koniec, czy kompilacja ta działa dość poprawie i stabilnie?

Mozilla Firefox 9.0 / Linux / Poznań (wielkopolskie)
Gravatar

szon / 08 lis 2011 / 07:11

Wszystko by było super tylko ten paskudny Oxygen. Dobrze by było gdyby domyślnie KDE wyglądało np tak: » link «

Mozilla Firefox 6.0.2 / Windows Seven / Wrocław (dolnośląskie)
Gravatar

.wu / 08 lis 2011 / 09:39

i ponownie prośba - można zrzuty ekranu zamieszczać w natywnej rozdzielczości bez pomniejszania, bo teraz są niewiele większe od miniaturek i w sumie niewiele na nich widać ;)

Opera 9.80 / Windows Seven / Warszawa (mazowieckie)
Gravatar

marcinsud / 08 lis 2011 / 09:52

@szon lobbuj może się ugną w końcu to tylko theme.

Mozilla Firefox 7.0.1 / Linux / Warszawa (mazowieckie)

Wojtek / 08 lis 2011 / 10:49 Strona www «

Należy też wspomnieć o tym że blokowanie ekranu zostało przeniesione do KWin. Jest jeszcze parę drobiazgów o których na wspomniałeś (jak choćby kimpanel jako domyślna metoda wprowadzania).

Mozilla Firefox 7.0.1 / Linux / Katowice (śląskie) Registered user
Gravatar

Albi / 08 lis 2011 / 11:42

Świetny podkład muzyczny :) Nowy Dolphin wygląda naprawdę obiecująco.
@szon: Też po kilku latach używania stwierdzam, że Oxygenowi daleko do piękna...

Polecacie jakieś naprawdę dobre zamienniki?

Chrome 12.0 / Linux / Ożarów (mazowieckie)

MichałT. / 08 lis 2011 / 12:32 Strona www «

Jeśli chodzi o filmik to muszę powiedzieć że jest to kawał dobrego kina. Niezłe ujęcia, genialne postacie... 5 gwiazdek to za mało... ;)

Opera 9.80 / Linux / Warszawa (mazowieckie) Registered user
Gravatar

tester / 08 lis 2011 / 16:50

Ja tam uwielbiam Oxygena a to, co zaproponował szon to chyba jakieś wymiociny malowane w Paincie. No, ale o gustach się nie dyskutuje...

Chrome 15.0 / Windows Seven
Gravatar

Akv / 08 lis 2011 / 17:48

Ja też nie mam nic przeciwko Oxygenowi.

Opera 9.80 / Linux / Czechowice-Dziedzice (śląskie)
Gravatar

szon / 08 lis 2011 / 18:07

@tester
O gustach się nie dyskutuje chyba, że o złych a twój raczej do najlepszych nie należy sądząc po języku jakim się posługujesz.

Mozilla Firefox 7.0.1 / Linux
Gravatar

senkal / 08 lis 2011 / 19:55

Dolphin - świetna sprawa, fajnie to wygląda, czasami świecidełka przydają się przydatne ;p;p
Ustawienia - mnogość opcji. Ale fakt, dla zwykłego zjadacza chleba to może się ie nawet nie chcieć tego przeglądać ;p 1 zdefiniowany profil by się przydał, na którym tylko jest napisane "standard" i żadne opcje nie są od razu wyświetlane. Kto będzie chciał sobie kliknie więcej.
Coś jak opcje graficzne w grach,są zdefiniowane profile, ale często można sobie samemu rzeczy pozmieniać ;p

@szon
Dobry dobór kolorów, ale jedna rzecz dla mnie by ta,m nie przeszła. Zaokrąglone rogi na zakładkach. Dlatego do Bespina nie mogłem się przyzwyczaić, dla mnie zakładki/taby tytułowe mają zajmować w pionie cała powierzchnie na nie przeznaczoną, jakieś pozaokrąglane rogi dla mnie dyskryminują cały theme .

Opera 9.80 / Linux / Wrocław (dolnośląskie)
Gravatar

kjhank / 08 lis 2011 / 23:21

@dawidope Polecam plasmoid Veromix, jeśli używasz PulseAudio ─ daje mixer do każdego kanału, nie tylko jednego wybranego, jak KMix.

Opera 9.80 / Linux / Poznań (wielkopolskie)
Gravatar

piecz / 09 lis 2011 / 08:25

Co to za theme, który zaproponował szon?

Chrome 15.0 / Windows Seven / Katowice (śląskie)
Gravatar

szon / 09 lis 2011 / 08:44

Dla mnie Oxygen jest potwornie mdły i archaiczny, wygląda jak żywcem wyciągnięty z poprzedniej epoki. Bespin daje znacznie większe możliwości konfiguracji i wygląda o niebo lepiej. Tu przykład kilku ciekawych konfiguracji » link «

Mozilla Firefox 7.0.1 / Linux / Limanowa (małopolskie)
Gravatar

Witek / 09 lis 2011 / 14:05

Można też tak » link «

Mozilla Firefox 8.0 / Windows XP
Gravatar

lucas / 09 lis 2011 / 14:26

Widze, że teraz głównym zarzutem w stosunku do KDE to jego wygląd, co jest bardzo pozytywnym objawem, świadczącym o dojrzałości środowiska. Wiadomo, że jak nie ma na co narzekać to zostaje wygląd ;) Sprawa z oxygen nie jest taka prosta bo dosyć głęboko wrósł on w specyfikę samego KDE, należy również pamiętać o Oxygen Gtk, nad którym deweloperzy również spędzili sporo czasu. Dodając do tego fakt, że nad oxygen pracuje zaledwie (albo aż) 2 deweloperów, na jakieś radykalne zmiany nie ma co liczyć. Tym bardziej, że większości użytkowników oxygen sie po prostu podoba.

Chrome 15.0 / Windows Seven / Warszawa (mazowieckie)
Gravatar

szon / 09 lis 2011 / 15:49

@lucas
Zgadzam się KDE jest już naprawdę świetne i fakt, że można się już czepiać głównie wyglądu jest bardzo pocieszający. Nie zgadzam się natomiast co do zdania, że Oxygen się większości podoba. Zrób prosty aksperyment. Pokaż postronnym osobom (najlepiej nie znającym w ogóle Linuksa) te dwa zrzuty i niech powiedzą który im się bardziej podoba. » link «
» link «

Mozilla Firefox 7.0.1 / Linux / Wrocław (dolnośląskie)
Gravatar

marek / 09 lis 2011 / 18:34

Ja sie zastanawiam czy w kde 4.8 rozprawia sie w tym paskudnym bledem menedzerow zadan, gdzie pojawiaja sie puste pola (blad w 4.7.x).

Mozilla Firefox 8.0 / Linux Ubuntu / Warszawa (mazowieckie)
Gravatar

yoda / 09 lis 2011 / 19:41

@szon chcesz Maca to sobie kup, chcesz żeby KDE wyglądało jak MacOS to sobie ustaw - od reszty się odczep, po to są ustawienia wyglądu żeby można było dostosować wygląd środowiska pod swoje predyspozycje, nie wciskaj wszystkim wyglądu Maca jako świętego graala GUI i nie wytykaj odmienności od tego jako wadę bo upodobania wizualne to rzecz względna

Mozilla Firefox 7.0.1 / Windows Seven / Katowice (śląskie)
Gravatar

szon / 09 lis 2011 / 19:52

@yoda
Spokojnie gościu bo zawału dostaniesz. Kto powiedział że chcę Maka? Chcę KDE ale Oxygen to chyba najgorzej wykonany jego element. Wygląda jak wycięty z szarej tektury.

Mozilla Firefox 7.0.1 / Linux
Gravatar

Vogel / 09 lis 2011 / 20:05

@marek
Tak

Mozilla Firefox 9.0 / Windows Seven / Poznań (wielkopolskie)
Gravatar

abcd / 09 lis 2011 / 20:21

Można menu programów wyciagnać już na panel jak było prezentowane w którymś ze starszych wpisów?

Opera 9.80 / Linux / Kraków (małopolskie)
Gravatar

morfis / 09 lis 2011 / 21:17

@szon kompletnie nie rozumiem po co ten flame. Nie podoba ci się domyślny styl KDE- instalujesz inny. Masz prawo mieć swój gust, a twórcy KDE, dzięki swojej pracy, dali Ci możliwość ustawienia innych motywów.
Jeśli masz podstawy, aby twierdzić, że większości osób nie podoba się Oxygen, przeprowadziłeś jakieś badania społeczne, to zgłoś to na Bugzilli projektu. Jeśli zgłoszenie będzie uzasadnione i udokumentowane, to twórcy na pewno wezmą je pod uwagę.
Bezpodstawne twierdzenie jednak, że coś się większości nie podoba i jest "paskudne" to jawne narzucanie własnych opinii.

Mozilla Firefox 7.0.1 / Linux / Opole (opolskie) Registered user
Gravatar

Tomasz / 10 lis 2011 / 00:31

@morfis pozwól że sie zgodzę z Tobą w 100% co do powyższej opinii :)

@szon przykro mi że Cie rozczaruję, ale o wiele bardziej podoba mi sie wygląd z drugiego linku. Nie rozumiem też dlaczego chcesz w proponowanym eksperymencie dyskryminować użytkowników Linuksa i czemu to o wyglądzie KDE miały by decydować osoby które nawet nie wiedzą co to jest.

Opera 9.80 / Linux / Kraków (małopolskie)
Gravatar

szon / 10 lis 2011 / 08:49

@Tomasz
Przestań się człowieku oszukiwać. Używam Linuksa blisko 10 lat i uwielbiam ten system i nie wyobrażam sobie używania jakiegokolwiek innego ale dawno już przeszedłem ten etap, że wszystko co z nim związane automatycznie musi być świetne. Taka postawa nie prowadzi do poprawy tego co jeszcze jest słabe. Oxygen jest nędzny i tyle. Nie twierdzę, że należy naśladować Maca czy jakikolwiek inny system. To co podałem to tylko przykłady. Zawsze uważałem, że należy znaleźć własną drogę tylko, że Oxygen to jakaś wyboista ścieżka przez ciemny las.

@morfis
Stara metoda dyskredytowania innych - flame, troll itp. Też ci mogę nakłaść tylko po co?

Mozilla Firefox 7.0.1 / Linux
Gravatar

kwazi / 10 lis 2011 / 09:37

Możecie mi polecic coś innego zamiast apletu głosnosci veromix i kmix na panel w KDE4?
Ponieważ kmix u mnie nie działa poprawnie, a veromix wymaga pulseaudio.

Mozilla Firefox 8.0 / Linux / Stopnica (świętokrzyskie)
Gravatar

yoda / 10 lis 2011 / 16:01

@kwazi osobiście nie znam alternatyw bo kmix u mnie zawsze działał, poszperaj na kde-apps.org ale z tego co kojarzę to kmix otrzymał sporo poprawek, za dwa tygodnie beta 4.8 to będziesz miał okazję, żeby sprawdzić czy coś się z tym zmieniło

PS swoją drogą co to znaczy, że nie działa poprawnie? to tylko mixer

Mozilla Firefox 7.0.1 / Windows Seven / Katowice (śląskie)
Gravatar

Plichu / 10 lis 2011 / 16:42

A jakiś zamiennik (tylko sensowny) menu? Bo jak patrzę na kickoff to mi się rzygać chce. Za przeproszeniem ni to w dupe ni to w oko...

Korneliuszu czyżbyś opuścił ubuntu? Nic nie piszesz o nim ;)

Opera 9.80 / Windows Seven / Warszawa (mazowieckie) Registered user
Gravatar

yoda / 10 lis 2011 / 18:13

@Plichu ja od początku kde 4 przełączam na klasyczne menu, plus krunner i żadnego zmyślnego menu nie potrzebuję

Odpowiadając na twoje pytanie to o Lancelocie się sporo słyszy, do tego jest jeszcze Raptor ale nie testowałem

Mozilla Firefox 7.0.1 / Windows Seven / Katowice (śląskie)
Gravatar

kwazi / 10 lis 2011 / 18:21

@yoda no po prostu dodałem go do panelu i gdy na niego klikam by zmniejszyć lub zwiększyć dźwięk ikonka tylko skacze (typowo dla KDE gdy uruchamia się każdy program i znika nic się nie otwiera) z menu gdy go wybieram to samo. Już go przeinstalowałem i to nic nie dało. U mnie nie ma takiej ikonki głośności jak na 3 obrazku od góry w KDE 4.8. Kiedyś mi ten kmix działał ,ale po iluś tam aktualizacjach systemu już nie dało się go włączyć.

Co do menu w KDE to ja zawsze ustawiam tryb klasyczny(Przełącz do stylu programu uruchamiającego). Czy w KDE 4.8 jest nadal ta możliwość?

Chrome 15.0 / Linux / Stopnica (świętokrzyskie)
Gravatar

yoda / 10 lis 2011 / 18:58

@kwazi u mnie jak sobie kliknę na kmixa z menu to też skacze i nic się nie dzieje, kmix ma siedzieć w trayu (zwykle obok zegara na dole po prawej), wtedy klikanie na niego działa, najechanie i kręcenie scrollem też, prawy przycisk "przywróć" przywraca okno kmix z resztą suwaków

kliknij prawym na tray (zaraz obok zegara z lewej żeby się pokazało menu kontekstowe traya a nie jakiegoś plasmoidu)-> ustawienia -> entries (ikonka z kluczem, nie wiem jak to jest na polski przetłumaczony, używam kde po angielsku) i sprawdź czy kmix nie jest przypadkiem ukryty

Mozilla Firefox 7.0.1 / Windows Seven / Katowice (śląskie)
Gravatar

kwazi / 10 lis 2011 / 19:04

Kiedyś po kliknięciu z menu też działał. Ale już problem rozwiązałem. Zmyliło mnie to że do panelu aplety typu baterii, sieci, powiadomień dodałem osobno. Zamiast dodać tackę systemową. A to przecież w niej znajduje się aplet głośności i reszty.

Chrome 15.0 / Linux / Stopnica (świętokrzyskie)
Gravatar

lucas / 10 lis 2011 / 21:05

@Plichu
A co 3 nie wystarczą ;) klasyczne, kickoff, lancelot, a dorzucić do tego jeszcze można krunner. Jest jeszcze ten plasmoid używany w netbookowej edycji, zwie się zdaje znajdź i uruchom

Opera 9.80 / Linux / Ostrów Mazowiecka (mazowieckie)
Gravatar

yoda / 10 lis 2011 / 21:14

@kwazi znaczy racja, powinien się uruchamiać ale chodziło mi o to, że nie jesteś sam a kmix z traya działa bez problemu

Mozilla Firefox 7.0.1 / Windows Seven / Katowice (śląskie)
Gravatar

Tomasz / 10 lis 2011 / 21:16

@szon też dość długo używam Linuksa i bynajmniej się nie oszukuję, np. dość mocno popsuli ostatnio kmaila przy przejściu na nowe kdepim, bo posiada mnóstwo błędów, i w takim przypadku je zgłaszam jeżeli jeszcze nikt tego nie zrobił.
Ale akurat Oxygen mi sie bardzo podoba i nie rozumiem dlaczego próbujesz narzucić innym swoje zdanie o nim, nie rozumiem również na jakiej podstawie posądzasz morfis'a o flame, czy trolling, bo moim zdaniem jego wypowiedź jest rzeczowa i nie spełnia kryteriów żadnego z powyższych.

Opera 9.80 / Linux / Kraków (małopolskie)
Gravatar

gedgon / 10 lis 2011 / 21:44

Wyglad Oxygena nie jest problemem. Problemem sa jego ustawienia domyslne (animacje, ktore zabija przecietny komp sprzed 2-3 lat) oraz pixmapy, na ktorych jest oparty. Niewykluczone, ze rowniez bugi. Oxygen mial kolosalne problemy z wydajnoscia (zwlaszcza) na kartach Nvidii i nadal jest zle/bardzo zle. Dla przykladu, takie kwiatki mozna zobaczyc na C2D i GTX 275 - ~22 sekunda
» link «

lucas, raczysz zartowac...

Chrome 15.0 / Linux / Malbork (pomorskie)
Gravatar

kwazi / 10 lis 2011 / 22:26

@yoda już się pojawił kolejny problem z KDE. Terminal "konsole" nie zapamiętuje mi ustawień. Ustawiam żeby pasek przewijania był ukryty i brak widoku kart. Wybieram zastosuj i dopóki jest włączone konsole to nowe okna zapamiętują ustawienia. Ale jak wyłącze konsole i włącze ponownie to już pojawia się widoczny pasek przewijania po prawi i widok kart na dole. Nie wiem czy da się coś z tym zrobić , czy jedynie czekać na aktualizacje?

Opera 9.80 / Windows Seven / Stopnica (świętokrzyskie)
Gravatar

lucas / 10 lis 2011 / 23:22

@gedgon
Racze żartować w czym? Zapewne chodzi ci o dojrzałość środowiska, jego powolność, zasobożerność i błędy które sprawiają, że nie da się go używać bo to zwykle jest motywem przewodnim twoich komentarzy.

Mozilla Firefox 5.0 / Linux / Ostrów Mazowiecka (mazowieckie)
Gravatar

yoda / 11 lis 2011 / 00:40

@kwazi u mnie wszystko ok, ustawienia -> edytuj profile -> edytuj -> zakładka tabs "always hide tab bar", zakłada scrolling na "hidden" -> ok, zapamiętane ustawienia. Ile masz profili? Zrób sobie jeden inne usuń i wtedy sprawdź, może zapisujesz zmiany do innego profilu a ładuje inny, albo kliknij pożądany jako "ustaw domyślny" czy jakoś tak to będzie po polsku

Mozilla Firefox 7.0.1 / Windows Seven / Katowice (śląskie)
Gravatar

gedgon / 11 lis 2011 / 01:34

lucas, jak to z czym? Z wnioskami. KDE cierpi jeszcze z powodu elementarnych bledow i dzien, w ktorym bedzie mozna narzekac jedynie na gusta Pinheiro dlugo jeszcze nie nadejdzie.
To co dla kogo jest uzywalne lub nie jest kwestia sporna. Z punktu widzienia wydajnosci, Linux/KDE wg mnie jest nieuzywalne na kompie Korneliusza (patrz wpisy dotyczace mplayera, slynnego patcha grupujacego procesy, KWina czy chocby komentarz do tego wideo - recordmydesktop bez kodowania on the fly powinien zabrac 10-20% jego C2D taktowanego ~2GHz - jesli dobrze pamietam).

Chrome 15.0 / Linux / Malbork (pomorskie)
Gravatar

szon / 11 lis 2011 / 08:23

@Tomasz
Przestań chrzanić, że ja coś narzucam innym. Wyrażam swoje zdanie tak jak i ty. Spodziewam się więc przeprosin z twojej strony.

Mozilla Firefox 7.0.1 / Linux
Gravatar

herr / 11 lis 2011 / 10:12

Problem ze zmianą wyglądu polega na tym, że co użytkownik to gust. Ja np. bardzo lubię skulpture ale nie sądzę by pomysł zamiany oxygen na skulpture spotkał się z dużym entuzjazmem komentujących ;-)

Safari 533.3 / Linux
Gravatar

Plichu / 11 lis 2011 / 10:13

@Lucas
kickoff to dla mnie pomyłka, lancelot też mi jakoś nie podszedł, o klasycznym menu pamiętam bo jego najczęściej używam, myślałem raczej o czymś na wzór tego z W7. Imho jest bardzo dobrze przemyślane.

Ale widzę że zostaje mi klasyczne.
dzięki

Opera 9.80 / Windows Seven / Warszawa (mazowieckie) Registered user

Korneliusz / 11 lis 2011 / 11:39 Strona www «

@Plichu: Tak - odpuściłem. Środowisko jest świetne, ale nie na tyle, aby przebiło moje przyzwyczajenia. Zobaczymy ponownie w kolejnym wydaniu.

@gedgon: Co do oxygena masz pełną rację, jest kiepsko zoptymalizowany. Nawet u siebie doświadczam czasami efekt w którym widzę jak okna się "rysują". Miejmy nadzieję, że któregoś dnia pojawi się Oxygen^2 :)

Co do samego Oxygena to nie jest wizualnie źle, jednak nie wiele się w nim zmienia od długiego czasu. Jakieś zmiany tam są, ale Oxygen był modny i ładny kiedy pojawiał się KDE 4. Teraz już nie budzi takich emocji.

@Plichu: Nie wiem czy problem menu KDE w ogóle istnieje - przynajmniej nie dla mnie. Nie pamiętam, kiedy ostatnio używałem jakiegoś menu, całkowicie zadowalam się KRunnerem i tym co mam na belce.

Mozilla Firefox 9.0 / Linux / Katowice (śląskie) Registered user
Gravatar

kwazi / 11 lis 2011 / 12:32

@yoda niech moc będzie z Tobą. Twoje rady pomogły, miałem coś namieszane z tymi profilami w konsoli. Dzięki Yoda za nakierowanie. Teraz już KDE działa cacy. Naprawdę lubię to środowisko graficzne.

Chrome 15.0 / Linux / Stopnica (świętokrzyskie)
Gravatar

Plichu / 11 lis 2011 / 18:58

@Korneliuszu
Napisz chociaż w komentarzach co przelało czare goryczy że pozbyłeś się ubuntu ;)

Opera 9.80 / Windows Seven / Warszawa (mazowieckie) Registered user
Gravatar

lucas / 11 lis 2011 / 21:43

gedgon
To co dla kogo jest uzywalne lub nie jest kwestia sporna

Tu się zgadzam, dlatego dalsza dyskusja jest raczej zbędna. Z innej beczki, jeśli można spytać czego używasz do robienia tych screencastów, chodzi mi również o ustawienia.

Mozilla Firefox 5.0 / Linux / Ostrów Mazowiecka (mazowieckie)
Gravatar

gedgon / 11 lis 2011 / 23:33

w zaleznosci od mocy sprzetu
ffmpeg -an -s rozdzielczosc_Xxrozdzielczosc_Y -r klatkinasekunde -f x11grab -i :0.0+przsuniecie_X,przesuniecie_X -vcodec libx264 -preset veryfast -crf 20 -threads 0 -y plik_wideo.mp4

lub

recordmydesktop --no-sound --quick-subsampling (reszta w zaleznosci od potrzeb, help recordmydestktop jest krotki i bardzo prosty) a nastepnie ffmpeg -i plik_wideo.gov plik_plik.avi (jesli na YT)

Chrome 15.0 / Linux / Malbork (pomorskie)
Gravatar

lucas / 12 lis 2011 / 21:43

Dzięki, zobaczę jak to zadziała

Mozilla Firefox 5.0 / Linux / Dębica (podkarpackie)
Gravatar

szon / 13 lis 2011 / 10:54

@Plichu
Jeśli chodzi o menu to najlepsze jakiego kiedykolwiek używałem to było Gimmie dla Gnome. Projekt został porzucony a wielka szkoda. Ostatnio sobie przypomniałem, że parę lat temu (w 2008 chyba) stworzyłem nawet makietę pulpitu KDE w oparciu o Gimmie (menu + panele). Bardzo żałuję, że nie potrafię na tyle dobrze programować żeby wprowadzić to w życie bo pomysł MOIM ZDANIEM jest bardzo ciekawy, znacznie ciekawszy niż to co standardowo oferuje KDE.
Makietę można zobaczyć tu: » link «

Mozilla Firefox 7.0.1 / Linux
Gravatar

edek / 13 lis 2011 / 17:09

Jedyne co mi się rzuciło w oczy w 4.8 to fatalna wydajność składania zarówno na sterach otwartych, jak i własnościowych. To dlatego ciągle siedzę na 4.4, które to było i jest jedynym wydaniem z serii 4, na którym składanie działa mi po prostu zadowalająco.

Mozilla Firefox 7.0.1 / Linux / Warszawa (mazowieckie)

Napisz komentarz

Jeśli piszesz po raz pierwszy, komentarz pojawi się dopiero po akceptacji. Kolejne komentarze będą umieszczane automatycznie. Proszę o komentarze wyłącznie związane z tematyką wpisów. Zauważone błedy proszę kierować na adres e-mail, który można znaleźć na stronie "Kontakt". Zastrzegam sobie prawo do kasowania lub nie akceptacji komentarzy, które naruszają ogólne zasady dobrego wychowania lub nie dotyczą publikowanej treści. Twój adres e-mail nie będzie wyświetlany w komentarzach.

Podstrony

Blog Fotografia Czytelnicy Kontakt Changelog Geolokalizacja TrackIP

Z prawej strony

  • 26 kwi 2012Paczki KDE 4.8.2 dla Slackware

    Dostępne są paczki KDE 4.8.2 dla Slackware 13.37. Źródła i binarki można pobarć z tego miejsca.

  • 29 wrz 2011Paczki KDE 4.6.5 dla Slackware

    Dostępne są paczki KDE 4.6.5 dla Slackware 13.37. Źródła i binarki można pobarć z tego miejsca.

  • 29 wrz 2011GNOME 3.2 już dostępny

    Informacje o wydaniu GNOME 3.2

Reklama

Popularne wpisy (ostatnie 7 dni)

Kategorie wpisów

Nuta tygodnia

Nuta tygodnia #9

Poprzednie nuty

Facebook

GooglePlus

Lubię odwiedzać

Warte odnotowania

Software monitor

2012-05-12 : Kernel (3.x) 3.3.6 75,3 MB 2012-05-11 : Wine 1.5.4 19,3 MB 2012-04-15 : Apache 2.4.2 3,9 MB 2011-08-04 : Kernel (2.6) 2.6.39.4 72,6 MB

Czytelnicy online

  • Aktualna liczba czytelników : 13